Mange driver med kunstmaling eller kunsthåndverk. Dersom du er en av dem, vet du sikkert at det er viktig å nå ut til potensielle kunder. Internett og sosiale medier er en god løsning, men mange setter også pris på fysiske utstillinger der de kan se det du har laget.
Alene eller med andre
En kunstutstilling koster penger å arrangerer. Du må antakelig leie et lokale, men kanskje du kan slå deg sammen med andre lokale kunstnere. Er dere flere sammen, kan det også hende det kommer flere folk, nos som er til fordel for alle. Det er også mulig å låne penger for å ha råd til utstillingen. Da er det lurt å legge en plan for hvordan pengene skal tilbakebetales. Er du heldig, tjener du nok på utstillingen til at utgiftene blir dekket. Dersom du velger å låne penger er det lurt å sammenligne ulike lån for å se både fordeler og ulemper.
Spre budskapet
En kunstutstilling må annonseres for å tiltrekke seg besøkende. Spre budskapet på sosiale medier, men ikke glem tradisjonelle medier som lokalaviser. Inviter gjerne lokalavisa til utstillingen, slik at de kan skrive om dere. Det kan både tiltrekke besøkende til utstillingen, og skaffe deg flere kunder på lengre sikt. Gammeldagse plakater i bybildet er også en måte å tiltrekke seg besøkende til utstillingen.
Leave a Reply